Mysteerimatka

• la 18.5.2024 klo 818
  • Bussi

Tavoitteena on kokea yhdessä iloinen päivä niin, ettei perheen keliaakikko ole tällä kertaa se "niuho", vaan yllätyksellisen päivän muillekin mahdollistava. Ajatus on, että matkaan lähdettäisiin reippaasti perheenä kokemaan elämyksiä kaikille aisteille ja varmasti jännitystä, mihin oikein ollaan menossa. Toivomme, että koko perhe tuntisi, että keliakiasta voi olla iloakin eikä aina vain huolta ja että matka ei jäisi vain perheen keliaakikon yksin kokemaksi.

Hinta 40 € / jäsen ja 65 € / ei-jäsen, 13 - 17v 20 € / jäsen ja alle 12v 0 €.

Ilmoittautumiset 28.4. mennessä Hannu.Litja@gmail.com tai 040 539 9362 ja maksu viitenumerolla 3706 Pohjois-Savon keliakiayhdistyksen tilille FI26 5068 0620 2436 24.

Matka toteutuu, kun lähtijöitä on vähintään 30. Lähtö on Kuopion Maljalahdenkadulta klo 8 ja paluu noin klo 17:30 - 18. Matkaan sisältyy lounas ja kahvit suolaisella, mahdolliset sisäänpääsymaksut ja opastukset kohteissa sekä bussikuljetus.

Kun keliaakikon pitää olla sairaan tarkka, ettei saa muruakaan gluteenia, tiukka kontrolli ja pyrkimys oman elämän hallintaan hävittävät helposti spontaanisuuden ja uuden kokeilemisen muussakin elämässä. Löytääkseen taas rohkeutta tuntea iloa uusista elämyksistä, nyt on tilaisuus olla (turvallisesti) rohkea ja heittäytyä.

Matkanjärjestäjän mukaan päivä sopii myös lapsille, hän itse voisi esim. ottaa eskarilaisensa mukaan. Ihan erilaisella päivä sopii myös heille, jotka eivät (vielä) ole osallistuneet yhdistyksen perinteisiin matkoihin ja tapahtumiin.