Pikkujoulumatka Tampereelle ja Mäntän Serlachius museoihin

• Tampere & Mänttä

Ilmoittautumiset 31.10. mennessä.

Lauantai 7.12.

Lauantaina 7.12. lähtö Iisalmesta klo 7:40 kohti Tamperetta. Matkalla pidämme Jyväskylän seudulla lounastauon. Iltapäivällä n. klo 14:30 majoitumme Tampereella Scandic Tampere City -hotelliin. Illalla lähdemme klo 17:15 hotellilta bussilla Tampereen komediateatterille, jossa alkaa klo 18:00 Pokka pitää -esitys.

”Hyacinth saa selville, että hänen naapurinsa Emmet on alkanut vetää näytelmäkerhoa –
ja yksi mielenkiintoisista rooleista olisi vapaana. Tähän rooliin Hyacinth pitää itseään
täydellisenä ja saapuu paikalle suorastaan pyörremyrskyn lailla. Tilanteeseen tulee kuitenkin mutkia, kun Emmet on tarjouksesta kauhuissaan sisarensa Elisabethin kanssa. Kun soppaan pistävät lusikkansa vielä Hyacinthin värikylläiset sisarukset Rose ja Daisy sekä karskin hurmaava Onslow, alkaa teatterissa paikat toden teolla kuumentua, kun ”lady of the house” pääsee diivailemaan. Päivä muodostuu kaaokseksi. Mutta julkisivu pidetään kunnossa viimeiseen saakka.”

Ohjauksesta vastaa Teatteri Imatran teatterinjohtaja Timo Rissanen. Hyacinthin roolissa
nähdään jo legendaksi muodostuneen Kumman kaa -televisiosarjan tähti Minna Koskela.
Esityksen jälkeen palaamme bussilla hotellille.

Sunnuntai 8.12.

Sunnuntaina 8.12. aamiaisen jälkeen lähdemme klo 9:45 Mänttään, jossa tutustumme oppaan johdolla Serlachiuksen molempiin museoihin klo 11:00 alkaen. Iltapäivällä lähdemme kotimatkalle Jyväskylän kautta ja kotiin saavumme illalla. Omakustanteinen tauko pidetään sopivassa kohtaa matkaa.

Ilmoittautuminen 30.10. mennessä

Hinta 140 € / oman yhdistyksen jäsen ja 212 € / ei-jäsen ja muut. Ilmoittautumiset ja erikoisruokavaliot 31.10. mennessä Hannu.Litja@gmail.com tai 040 539 9362, maksu yhdistyksen tilille FI26 5068 0620 2436 24 viitteellä 3764.

Hintaan sisältyy:

• bussikuljetukset
  • lounas menomatkalla Jyväskylän seudulla
  • majoitus Tampereella Scandic Tampere City -hotellissa 2-hengen huoneessa, 1-hengen huoneen lisämaksu 48 €
  • aamiainen hotellissa
  • teatterilippu Tampereen komediateatteriin Pokka Pitää esitykseen
  • pääsymaksu ja opastus Serlachius museoissa

Aikataulu:

• klo 7:40 Iisalmi linja-autoasema
  • klo 8:30 Siilinjärvi linja-autoasema
  • klo 9:00 Kuopio Matkakeskus, laituri 9
  • Leppävirralta ja Varkaudesta omalla kyydillä 9tielle esim. Suonenjoelle.

Matkan järjestäjä Linja-autoliike E. Ahosen ostanut Kuopion Tila-auto.