Toiminta ja tapahtumakalenteri

Pohjois-Savon keliakiyhdistys on perustettu 03.04.1991 Kuopiossa. Yhdistyksemme on 25 v 2016 !

Yhdistyksemme toimii Keliakialiiton strategian mukaisesti  keliaakikon ja muitten gluteenitonta ruokaa tarvitsevien olojen parantamiseksi täällä Pohjois-Savon alueella. Järjestämme erilaisia neuvonta, tiedotus ja koulutustilaisuuksia, vertaistukitoimintaa ja virkistystoimintaa gluteenitonta ruokavaliota käyttäville ja heidän läheisilleen

Teemme yhteistyötä terveydenhuollon, ravitsemussektorin, oppilaitosten, kaupan ja  muitten yhdistysten kanssa yhdessä.

Jäseniä yhdistyksessämme oli v. 2014 lopussa 1057, viime vuonna uusia jäseniä liittyi yhdistykseemme 86 henkeä. Yhteistyössä Kuopion yliopistollisen sairaalan kanssa toteutamme ENSITIETOPÄIVÄÄ uusille vastikään todetuille keliaakikoille.  Ensitietopäivä on maksuton! Seuraava ENSITIETOPÄIVÄ on vuoden 2016 alkupuolella 7.4.2016 ja se toteutetaan iltapäivä koulutuksena!           Tiedotamme siitä Keliakialehdessä ja yhdistyksemme FB-sivuilla, joten seurailkaa ja laittakaa Keliakialehdestä jo päivämäärä omaan allakkaan !

Keliakiaviikolla Raxissa ruokailu perjantaina!
HopLopissa lasten kekkerit keliakiaviikolla lauantaina
Gluteeniton kalakukko valmistumassa Ritvan taitavissa käsissä Kalaryssäyksessä Kuopiossa lauantaina keliakiaviikolla
Tässä on vielä Kalaryssäyksestä!
Keliakiaviestiä jakamassa Kalaryssäyksessä aluevastaava Kaisa yhteistyössä maa-ja kotitalousnaiset
Rossossa oli meille keliakiaviikolle tehty ihan omat ruokalista, tässä on lasten menu!
Onni Orava ja lapset ja Rosson Nina lauantain ruokailusta!
Iisalmen Rossossa oli myös yhteinen ruokailu torstaina!

Tässä on keliakiaviikon " Kun lapsella on keliakia" kuvia eri tapahtumista!

Kivaa oli ja lapset viihtyivät hyvin, lisäksi Kuopion Rosso järjesti pikkuleipureille

gluteenittoman pizzantekokoulun  hienoa, senkin saa siis gluteenittomana!

Lomakkeella ei ole kenttiä.